4 aspekty, na które należy zwrócić uwagę zatrudniając nową osobę w gabinecie.

Zatrudnienie każdego nowego członka zespołu musi być zawsze przemyślaną decyzją. Musimy bardzo dobrze przeanalizować, czy na pewno dodatkowy etat jest niezbędny. Przy obecnych obciążeniach fiskalnych koszty zatrudnienia są bardzo wysokie i musimy pamiętać, że utrzymanie danego pracownika będzie się wiązało w czasie z wysokimi kosztami.

Z drugiej strony odpowiednio dobrany członek zespołu podniesie wartość zespołu i całej organizacji. Trzeba więc zatrudniać nowe osoby. Przez ostatnie kilkanaście lat zatrudniałem kilkudziesięciu lekarzy. Część z nich pracuje ze mną do dziś, z częścią byłem zmuszony się rozstać. Z niektórymi już po kilku godzinach lub dniach od zatrudnienia … Postaram się opisać na co zwracam uwagę i co wg mnie jest kluczowe podczas zatrudniania personelu medycznego.

Zgodność charakteru

Po latach prowadzenia działalności mogę śmiało powiedzieć, że to co wyróżnia jedne firmy od innych to tzw. kultura organizacyjna. Kultura organizacyjna to pewien zestaw zachowań, zasad, który musi być zaszczepiony w zespół i pielęgnowany. Złamanie zasad wpisany w tą kulturę, powinien skutkować rozstaniem się z osobą, która się tego dopuściła. Jeśli trafi na rekrutację lekarz, który pasuje nam charakterem, dobrze się z nim rozmawia, jest miły dla wszystkich wokół, wówczas bez wahania zatrudniłbym go, nawet gdyby jego umiejętności specjalistyczne były jeszcze do doszlifowania. Natomiast gdybym trafił na specjalistę wysokiej klasy, z którym od razu czułbym, że nie iskrzy, wówczas nie podjąłbym współpracy. Doświadczenie nauczyło mnie, że jedna osoba nie pasująca do zespołu, może cały zespół mocno pociągnąć w dół.

Wiedza specjalistyczna

Szukajmy zawsze osób, które w danej dziedzinie są lepsi od nas. Tylko wtedy spokojnie przekażemy ich naszych pacjentów. Doświadczony lekarz, z dużą wiedzą i odpowiednim podejściem do pacjenta, będzie miał zawsze pełne grafiki bez względu na to, na jakim poziomie jest marketing i zarządzanie placówką.

Z drugiej strony nie zamykajmy się też na osoby, w których widzimy duży potencjał. Pozwólmy im chodzić do naszego gabinetu przez okres próbny, aby mogli zobaczyć jak pracujemy. Wyślijmy na kursy doszkalające i obserwujmy jak się rozwijają. W ten sposób pozyskałem w życiu do pracy wielu świetnych lekarzy, którzy dziś są wybitnymi specjalistami.

Opinie w internecie

Dzisiejsza technologia daje nam możliwości zweryfikowania przed zatrudnieniem, co na temat danego lekarza piszą w sieci pacjenci. Jest to ważne z dwóch powodów. Pozwala nam wstępnie dowiedzieć się czegoś o danym lekarzu. Po drugie jeśli dobrych opinii jest sporo, to taki lekarz będzie sam pozyskiwał pacjentów bez naszego zaangażowania. Wtedy naszym zadaniem będzie tylko stworzenie mu idealnych warunków do pracy.

Wyznaczenie zadań i celów

Każda osoba w zespole musi jasno wiedzieć jakie są jej zadania, czym się ma zajmować na codzień, w jaki sposób będzie rozliczana itd. To jest praca, którą my jako pracodawcy musimy wykonać jeszcze przed ogłoszeniem rekrutacji. Nie może być tak, że niejasne są jakieś pozycje w cenniku, lekarzowi brakuje materiałów, lub zespół nie wie z jakimi problemami pacjentów może kierować do danego specjalisty. Ustalajmy więc jasno wszystkie zasady przed rozpoczęciem współpracy, a ta przebiegać będzie wówczas bez żadnych problemów.