Kto to jest Opiekun Pacjenta i dlaczego jego rola jest tak ważna?

Zespół

Jedna zmiana, która odmieniła moją praktykę. Czyli, kto to jest Opiekun Pacjenta i dlaczego jego rola jest tak ważna?

Jak wiecie, w dzisiejszych czasach indywidualne podejście do pacjenta (klienta) jest bardzo ważne. Możecie spotykać się z tym na co dzień korzystając z usług private bankingu lub chodząc na siłownię i korzystając z usług trenera personalnego. Jeśli jeździcie samochodem do serwisu, to pewnie spotykacie się również z takim stanowiskiem jak indywidualny doradca serwisowy. Jest to bardzo ważne, ponieważ każdy z nas idąc do danego miejsca, chce się czuć wyróżniony dzięki indywidualnemu podejściu. Nikt nie chce być osobą anonimową.

Oczekiwania pacjentów również coraz bardziej rosną. Pacjenci chcą się w gabinecie czuć wyjątkowo, nie chcą być anonimowi. Podczas trwania leczenia i na każdym jego etapie potrzebują od nas odpowiedniej ilości czasu, a nie tylko podejścia: otworzyć buzię, wyleczyć i wychodzić. My jako stomatolodzy, jako właściciele gabinetów inwestujemy ogromne środki w lokale, sprzęt, wyszkolenie nasze i naszych lekarzy. Nie mamy natomiast w zespole nikogo, kto naszym pacjentom zakomunikuje jakim sprzętem dysponujemy i jakie mamy umiejętności. Nie ma osoby, która sprzeda naszą wiedzę i nasze zaplecze techniczne pacjentom.

Jakie są cele skutecznej konsultacji pierwszorazowej?

1) cele medyczne.

2) cele finansowe, równie ważne z punktu widzenia funkcjonowania każdej praktyki stomatologicznej

Jeśli chodzi o cele medyczne, to naszym głównym zadaniem jest kompleksowe wyleczenie pacjenta i związanie go z naszą praktyką na zawsze. Chodzi o to, abyśmy mogli przez całe jego życie dbać o jego zdrowie, stan zębów i komfort funkcjonowania.

Natomiast finansowym celem skutecznej konsultacji pierwszorazowej jest uzyskanie maksymalnej wartości leczenia u jednego pacjenta. Możemy oczywiście cały czas zwiększać ilość pacjentów. Jednak zdecydowanie lepiej jest zajmować się mniejszą grupą pacjentów, ale leczyć ich kompleksowo i zaopatrywać ich stomatologicznie od a do z.

Coraz ważniejsze w gabinecie są również wszelkiego rodzaju optymalizacje biznesu, zmniejszenie kosztów pracy. Oczywiście najdroższym kosztem w gabinecie są koszty pracy lekarzy oraz koszt roboczogodziny gabinetu. Powinniśmy więc tak projektować prace w naszych praktykach, żeby lekarz stomatolog, przychodząc do pracy, jak najwięcej czasu mógł poświęcać na leczenie pacjenta, a jak najmniej czasu tracił na konsultacje, sprawy techniczne, wysyłanie planów leczenia itp. Tego rodzaju prace nie przekładają się bezpośrednio na przychody kliniki. Zdjęcie z lekarzy tego typu obowiązków będzie wpływało bardzo pozytywnie na finanse firmy.

Rozwiązaniem powyższych problemów jest wdrożenie stanowiska Opiekuna Pacjenta. Osobiście pracuję z opiekunami pacjenta już od ponad 2 lat i nie wyobrażam sobie obecnie pracy bez osób na tym stanowisku. Wprowadzenie Opiekuna Pacjenta, było jedną z lepszych decyzji biznesowych, jakie kiedykolwiek podjąłem w gabinecie.

Czego się dowiesz w tej serii artykułów?

  1. Czym zajmują się poszczególni członkowie zespołu, jeśli chodzi o pozyskanie pacjenta na leczenie kompleksowe.
  2. Jaka jest rola i zadania opiekuna pacjenta.
  3. Jakie korzyści dla gabinetu oraz pacjenta niesie obecność opiekuna pacjenta w gabinecie.

Jeśli jesteś zainteresowany(-a) wdrożeniem Opiekuna Pacjenta do własnej praktyki, zapraszam Cię na stronę: www.skutecznyopiekunpacjenta.pl.Zrobimy audyt Twojej sytuacji, zaplanujemy wdrożenie i przeprowadzimy je w Twoim gabinecie.